Over de Stichting A Thing of Beauty

A thing of beauty is a joy forever                        - John Keats

De Stichting A Thing of Beauty is opgericht in 2021 en is een ideeele organisatie zonder winstoogmerk.

Doelstelling

De stichting A Thing of Beauty heeft als doel om de wereld en het leven mooier maken via de Weg van het Schone. Dit door het organiseren van concerten, symposia, voorstellingen, ontmoetingen en festivals gericht op muziek, poezie, beeldende kunst, verhalen vertellen en toneel, alsmede het ondersteunen van projecten van kunstenaars en creatieven.

Beleid

Het realiseren van de doelstelling is toebedeeld aan het bestuur van de Stichting. De stichting verwezenlijkt haar doelstelling overeenkomstig een meerjarig plan dat de volgende elementen bevat: Het organiseren van concerten, tentoonstellingen, symposia, voorstellingen, ontmoetingen en festifals gericht op muziek, poezie, beeldende kunst, verhalen vertellen en toneel, alsmede het ondersteunen van projecten van kunstenaars en creatieven terzake.

Fondsenwerving

De stichting verwerft haar middelen door:

• giften en donaties
  • subsidies en sponsorbijdragen
  • erfstellingen of legaten
  • organiseren en uitvoeren van fondswervende activiteiten
  • opbrengsten uit activiteiten, bedoeld bij Beleid.

Fondsenbeheer
De stichting heeft haar gelden in kas bij de ING-bank. De stichting houdt geen groter vermogen aan dan redelijkerwijs nodig is voor de continuïteit van de voorziene werkzaamheden ten behoeve van haar doelstelling. De kosten voor het werven van geld en de beheerskosten moeten in redelijke verhouding staan tot de bestedingen. De stichting mag geen uitkeringen doen aan een oprichter of aan een bestuurder. Bestuurders hebben recht op vergoeding van kosten die zij in de uitoefening van hun functie maken.

In geval van ontbinding van de stichting zal een eventueel batig saldo worden besteed overeenkomstig het doel van de stichting, doch in elk geval ten minste 90% aan instellingen met de ANBI-status.

Donateur worden?
Als u zich voelt aangesproken door het doel van de Stichting en het aanbod van activiteiten, is uw steun van groot belang.
U kunt uw steun verlenen door een eenmalige of periodieke overschrijving van een bedrag naar de bankrekening van Stichting  A Thing of Beauty. Neem u dan contact met ons op via het aangegeven contact adres.

Stichting a Thing of Beauty

KVK nummer: 83761497